Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti UNISTORAGE, s. r. o.


Platné od augusta 2025

  1. Definície pojmov
    
Na účely týchto Všeobecných obchodných podmienok majú nasledovné pojmy tento význam:
    1.1. Poskytovateľ – spoločnosť UNISTORAGE, s.r.o., IČO 56726244 · DIČ 2122414536, so sídlom Nitrianska 10140/5E, 91701 Trnava, Slovenská republika, ktorá poskytuje služby prenájmu úložných priestorov prostredníctvom webovej stránky alebo mobilnej aplikácie.
    1.2. Objednávateľ / Zákazník – fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá si rezervuje, prenajíma alebo využíva úložný priestor a je zmluvným partnerom poskytovateľa.
    1.3. Spotrebiteľ – zákazník, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania (§ 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka).
    1.4. Podnikateľ – zákazník, ktorý uzatvára zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania.
    1.5. Úložný priestor – priestor (box, miestnosť alebo priehradka), ktorý je poskytovateľom prenajatý objednávateľovi na účel skladovania vecí, a to v zmysle zmluvy o úschove.
    1.6. Zmluva – zmluva o úschove, uzatvorená medzi poskytovateľom a objednávateľom, ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú aj tieto Všeobecné obchodné podmienky.
    1.7. Aplikácia / Systém – digitálna platforma (webová stránka, mobilná aplikácia alebo cloudový softvér), ktorú poskytovateľ prevádzkuje na účely rezervácie, správy a kontroly úložných priestorov vrátane funkcií na vstup, platby a oznámenia.
    1.8. VOP – tieto Všeobecné obchodné podmienky, ktoré upravujú práva a povinnosti zmluvných strán.
  2. Rozsah pôsobnosti
    2.1. Prevádzkovateľom úložných priestorov (ďalej len „Poskytovateľ“) je spoločnosť UNISTORAGE, s. r. o., resp. iná príslušná spoločnosť skupiny, ktorej obchodné meno a pobočka sú zákazníkovi oznámené prostredníctvom webovej stránky počas procesu rezervácie. Poskytovateľ umožňuje zákazníkom ukladať veci do zabezpečených samoobslužných úložných priestorov, ktoré sú spravovateľné prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo smartfónu, a to na základe zmluvy uzatvorenej podľa týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „Obchodné podmienky“).
    2.2. Tieto Obchodné podmienky sa vzťahujú na všetky zmluvy o prenájme úložných priestorov (ďalej len „Zmluva“), uzatvorené medzi Poskytovateľom a fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len „Zákazník“), ktorá si prenajíma úložný priestor na účely dočasného uloženia hnuteľných vecí.
  3. Uzatvorenie zmluvy a digitálny súhlas
    3.1. Informácie zverejnené na webovej stránke Poskytovateľa predstavujú výzvu na predloženie ponuky a preto nie sú právne záväzným návrhom na uzatvorenie zmluvy. Odoslaním objednávky prostredníctvom online rezervačného formulára Zákazník predkladá Poskytovateľovi záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy za podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach.
    3.2. K uzatvoreniu Zmluvy dochádza okamihom, keď Poskytovateľ odošle Zákazníkovi potvrdenie rezervácie na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte, ktorý je zriadený v zmysle článku 3 týchto Obchodných podmienok.
    3.3. Zmluva o nájme úložného priestoru medzi objednávateľom a poskytovateľom sa uzatvára výlučne elektronickou formou prostredníctvom aplikácie, internetovej stránky alebo iného na to určeného digitálneho rozhrania poskytovateľa.
    3.4. Kliknutím na tlačidlo „Súhlasím so zmluvou a Všeobecnými obchodnými podmienkami“ alebo podobné označenie počas procesu registrácie alebo rezervácie objednávateľ výslovne potvrdzuje, že si zmluvu a tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel im a súhlasí s nimi. Týmto úkonom dochádza k platnému uzatvoreniu zmluvy.
    3.5. Zmluva uzatvorená vyššie uvedeným spôsobom sa považuje za písomne uzatvorenú v zmysle § 40 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, a má rovnaké právne účinky ako zmluva podpísaná tradičným spôsobom.
    3.6. Objednávateľ zároveň berie na vedomie, že všetky úkony súvisiace s uzavretím, zmenou alebo ukončením zmluvy, ako aj s výkonom práv a povinností podľa tejto zmluvy, môžu byť vykonané elektronicky – najmä prostredníctvom webovej stránky alebo mobilnej aplikácie poskytovateľa.
    3.7. Zmluva, ako aj všetky dokumenty a právne úkony s ňou súvisiace, sa považujú za elektronické právne úkony, ktoré majú platnosť a účinok podľa platných právnych predpisov, najmä podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode.
    3.8. Objednávateľ berie na vedomie, že komunikácia a správa zmluvného vzťahu prebieha prevažne elektronicky, vrátane doručovania dokumentov, upozornení a faktúr, ktoré sa považujú za doručené okamihom ich odoslania na e-mailovú adresu alebo ich zverejnením v používateľskom účte zákazníka.
    3.9. Informácie zverejnené na webovej stránke Poskytovateľa predstavujú výzvu na predloženie ponuky a preto nie sú právne záväzným návrhom na uzatvorenie zmluvy. Odoslaním objednávky prostredníctvom online rezervačného formulára Zákazník predkladá Poskytovateľovi záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy za podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach.
  4. Registrácia, komunikácia a zodpovednosť zákazníka pri správe prístupových údajov
    4.1. Pred uzatvorením Zmluvy je Zákazník povinný zaregistrovať sa prostredníctvom webovej stránky Poskytovateľa a vytvoriť si zákaznícky účet s uvedením pravdivých a aktuálnych údajov. Prístup k tomuto zákazníckemu účtu, ako aj k mobilnej aplikácii na správu úložného priestoru, je chránený užívateľským menom a heslom, ktoré si Zákazník určí sám. Zvolené heslo musí spĺňať všeobecne uznávané požiadavky na bezpečnosť.
    4.2. Zákazník je povinný bezodkladne informovať Poskytovateľa o každej zmene údajov uvedených vo svojom zákazníckom účte, najmä však o zmene e-mailovej adresy. Poskytovateľ je oprávnený zasielať všetky oznámenia, informácie a právne úkony prostredníctvom e-mailu uvedeného v zákazníckom účte alebo prostredníctvom internej komunikácie v tomto účte. Takto doručená elektronická komunikácia sa považuje za písomnú a spĺňa formálne náležitosti vyžadované platnou legislatívou.
    4.3. Zákazník zodpovedá za bezpečné uchovávanie svojich prihlasovacích údajov, najmä hesla, a je povinný zabezpečiť, aby k týmto údajom nemali prístup neoprávnené osoby. V prípade, že Zákazník oprávni iné osoby na prístup k aplikácii alebo zákazníckemu účtu (napr. zamestnancov, členov rodiny alebo iných splnomocnencov), nesie zodpovednosť za ich konanie v plnom rozsahu. Zákazník zodpovedá za škody spôsobené úmyselným alebo nedbanlivým zdieľaním prístupových údajov a zaväzuje sa nahradiť Poskytovateľovi všetky týmto vzniknuté škody.
    4.4. Zákazník zodpovedá za akúkoľvek škodu spôsobenú na prenajatom úložnom priestore, ako aj na iných priestoroch Poskytovateľa v mieste uloženia, ak bola spôsobená Zákazníkom, osobami ním poverenými, jeho zamestnancami, príbuznými, návštevníkmi, dodávateľmi, remeselníkmi alebo inými osobami, ktorých konanie možno Zákazníkovi objektívne pripísať.
  5. Popis poskytovanej služby
    5.1. Poskytovateľ zabezpečuje úschovu vecí zverených Zákazníkom na základe rezervácie v pridelenom úložnom priestore. Tento priestor je určený výhradne na účely skladovania alebo úschovy hnuteľných vecí, a nie na bývanie, podnikanie či iné neprimerané použitie.
    5.2. Súčasťou ceny za prenájom úložného priestoru sú nasledujúce služby, poskytované v primeranom rozsahu a kvalite:
    5.2.1. Poskytnutie, údržba a priebežný vývoj mobilnej aplikácie pre smartfóny a online zákazníckeho účtu, ktoré umožňujú správu nájmu a prístup do úložného priestoru.
    5.2.2. Nepretržitý prístup Zákazníka k prenajatému úložnému priestoru prostredníctvom smartfónovej aplikácie v súlade s aktuálnym režimom prístupových oprávnení Zákazníka. Tento prístup môže byť obmedzený podľa typu objednaného balíka služieb alebo v zmysle článku 4.3 týchto Obchodných podmienok (napr. dostupnosť 24/7 je podmienená aktiváciou rozšírenej služby) a s výnimkami uvedenými v bode 10 týchto Obchodných podmienok (napr. technické odstávky alebo bezpečnostné zásahy).
    5.2.3. Možnosť udeliť a spravovať prístupové práva tretím osobám na digitálny vstup do úložného priestoru prostredníctvom aplikácie. Zákazník nesie plnú zodpovednosť za konanie týchto osôb, ako aj za škody spôsobené ich prístupom, v súlade s bodmi 4.3. a 4.4. týchto Obchodných podmienok. Táto možnosť nepredstavuje prevod vlastníctva ani fyzické odovzdanie priestoru.
    5.2.4. Zabezpečenie ochrany proti vlámaniu a krádeži, predovšetkým prostredníctvom digitálnych prístupových systémov, elektronickej kontroly vstupu a nepretržitého kamerového dohľadu na miestach pod správou Poskytovateľa.
    5.2.5. Monitorovanie vlhkosti a teploty v priestoroch pomocou senzorov, vrátane zabezpečenia ochrany pred mrazom.
    5.2.6. Pravidelné čistenie spoločných priestorov, pohybových trás a nakladacích zón.
    5.2.7. Konzultačné služby v oblasti správneho balenia a uskladnenia vecí, poradenstvo pri výbere vhodnej veľkosti úložného priestoru a sprostredkovanie doplnkových služieb ako balenie, doprava a ekologická likvidácia.
    5.2.8. Možnosť fyzickej alebo vzdialenej obhliadky priestoru, najmä v súvislosti so zmenou veľkosti alebo typu prenajatého priestoru.
    5.2.9. Zákaznícka podpora bez obmedzenia – pomoc pri rezerváciách, zmene alebo výmene úložného priestoru, stornovaní zmluvy, otázkach týkajúcich sa fakturácie, zmene doby nájmu, technickej podpore, inštruktáži k používaniu aplikácie a účtu.
    5.3. Obmedzenia prístupu a rozsahu služieb
    5.3.1. Základný prístup do úložného priestoru je umožnený výhradne počas štandardných prevádzkových hodín, ktoré sú uvedené na webovej stránke Poskytovateľa a môžu sa líšiť podľa lokality. Možnosť nepretržitého (24/7) prístupu je dostupná len Zákazníkom, ktorí si aktivovali príslušný rozšírený balík služieb.
    5.3.2. Niektoré doplnkové služby, vrátane prioritnej technickej podpory, asistencie mimo pracovných hodín alebo expresných zmien nájmu, sú dostupné výlučne Zákazníkom s aktívnym rozšíreným balíkom služieb alebo nadštandardnou zmluvou. V prípade, že takýto balík nie je aktivovaný, môže byť rozsah služieb a reakčný čas obmedzený.
    5.3.3. Poskytovateľ si vyhradzuje právo obmedziť prístup do úložného priestoru v prípade, ak Zákazník mešká s platbou alebo porušil Zmluvu alebo tieto Obchodné podmienky. Prístup bude obnovený po odstránení dôvodov obmedzenia.
  6. Trvanie zmluvy a podmienky jej ukončenia
    6.1. Zmluva o nájme sa uzatvára na dobu určitú, ktorá zodpovedá obdobiu rezervácie zvolenému Zákazníkom pri online objednávke. Ak Zákazník do konca aktuálneho obdobia rezervácie nepodá riadnu výpoveď podľa bodu 6.2, Zmluva sa automaticky predlžuje o rovnaké obdobie, ako bolo pôvodne zvolené. Poskytovateľ nie je povinný Zákazníka upozorňovať na blížiaci sa koniec zmluvy alebo rezervácie.
    6.2. Zákazník môže ukončiť Zmluvu výlučne prostredníctvom zákazníckej aplikácie Poskytovateľa, a to kliknutím na tlačidlo „Vysťahovanie“, čím prejaví svoj úmysel ukončiť nájom. Tento úkon sa považuje za doručenie žiadosti o výpoveď. Ukončenie Zmluvy nadobúda účinnosť až po spätnom potvrdení Poskytovateľa, ktorý overí splnenie všetkých zmluvných podmienok zo strany Zákazníka (vrátane riadneho vypratania priestoru, úhrady všetkých záväzkov a odovzdania priestoru v stave v súlade s článkom 6.). V prípade nedodržania podmienok bude Zákazník vyzvaný na ich splnenie. Dátum ukončenia Zmluvy potvrdzuje Poskytovateľ.
    6.3. Zákazník je oprávnený počas trvania Zmluvy kedykoľvek vypratať úložný priestor a odniesť si uskladnené veci. Takéto jednostranné vypratanie však nemá za následok automatické ukončenie Zmluvy, pokiaľ nie je zároveň vykonaný postup podľa bodu 6.2.
    6.4. Zákazník je oprávnený vypovedať Zmluvu s okamžitou účinnosťou z dôvodov hodných osobitného zreteľa (mimoriadna výpoveď), najmä v prípadoch:
    6.4.1. závažného porušenia zmluvných povinností zo strany Poskytovateľa,
    6.4.2. neopodstatneného alebo neprimeraného obmedzenia prístupu zo strany Poskytovateľa, v rozpore s článkom 10.3.,
    6.4.3. nežiadanej a neodôvodnenej zmeny úložného priestoru zo strany Poskytovateľa podľa článku 12.6.
    6.5. Poskytovateľ je oprávnený vypovedať Zmluvu s okamžitou účinnosťou (mimoriadna výpoveď), najmä v prípadoch:
    6.5.1. omeškania Zákazníka s úhradou sumy zodpovedajúcej aspoň štvortýždňovému nájomnému po dobu presahujúcu 60 dní, napriek predchádzajúcej výzve a poskytnutej dodatočnej lehote na úhradu,
    6.5.2. závažného porušenia zmluvných povinností zo strany Zákazníka, ktoré ohrozuje bezpečnosť alebo prevádzkový režim úložných priestorov, najmä ak dôjde k porušeniu článku 12. (Povolené použitie) alebo článku 15. (Postúpenie a prevod), a náprava nenastane ani po písomnej výzve Poskytovateľa.
    6.6. Všetky platby vyplývajúce zo Zmluvy, vrátane nájomného a súvisiacich poplatkov, sa uhrádzajú výlučne platobnou kartou prostredníctvom zákazníckeho účtu alebo mobilnej aplikácie Poskytovateľa, vopred za príslušné obdobie. Akýkoľvek iný spôsob úhrady je možný iba na základe výslovnej, individuálne dohodnutej písomnej dohody medzi Poskytovateľom a Zákazníkom.
  7. Povinnosti zákazníka pri ukončení zmluvy a následky nevypratania priestoru
    7.1. Po ukončení Zmluvy je Zákazník povinný riadne vypratať prenajatý úložný priestor, a to tak, že z neho odstráni všetky svoje veci, priestor odovzdá čistý a v stave zodpovedajúcom stavu pri jeho prevzatí, s prihliadnutím na obvyklé opotrebenie spôsobené bežným používaním. Zákazník tým zároveň akceptuje vrátenie predmetu nájmu Poskytovateľovi.
    7.2. V prípade výpovede alebo odstúpenia od Zmluvy je Zákazník povinný vypratať úložný priestor:
    najneskôr do konca aktuálneho obdobia rezervácie v prípade riadnej výpovede, alebo
    v primeranej lehote určenej Poskytovateľom (nie kratšej ako 14 pracovných dní) v prípade mimoriadnej výpovede.
    Po uplynutí tejto lehoty môže Poskytovateľ obmedziť alebo zablokovať digitálny prístup do priestoru. O tom bude Zákazník vopred informovaný. V prípade potreby môže Poskytovateľ po uplynutí lehoty vykonať asistované vypratanie za prítomnosti zamestnanca.
    7.3. Zákazník je povinný označiť zámer vysťahovania výhradne prostredníctvom aplikácie UniStorage, kliknutím na tlačidlo „Vypratať priestor“. Pokiaľ tak neurobí a úložný priestor nie je fyzicky vyprataný, má Poskytovateľ právo:
    7.3.1. Automaticky predĺžiť zmluvný vzťah o ďalší týždeň, pričom Zákazník je povinný uhradiť nájom za toto obdobie. Zmluva sa v tomto prípade nepovažuje za ukončenú, kým nebude priestor skutočne vyprataný a potvrdený Poskytovateľom.
    7.3.2. Po uplynutí dodatočnej ochrannej lehoty na vysťahovanie (min. 7 pracovných dní) je Poskytovateľ oprávnený vstúpiť do priestoru a:
    na náklady Zákazníka zlikvidovať predmety, ak je ich uchovanie ekonomicky neprimerané z dôvodu zjavne nízkej hodnoty, rýchlej skazy alebo iného dôvodu,
    alebo ich dočasne premiestniť na iné miesto uskladnenia na náklady a riziko Zákazníka.
    7.3.3. Ak sa situácia opakuje opakovane a Zmluva bola už najmenej štyrikrát automaticky predĺžená podľa bodu 7.3.1, a Zákazník ani po výzve neuhradí pohľadávky a nevykoná opustenie priestoru, je Poskytovateľ oprávnený:
    uskladniť veci v inom priestore alebo ich zložiť do súdnej úschovy (tzv. oddlženie) v zmysle Občianskeho zákonníka,
    alebo tieto veci zlikvidovať v súlade s bodom 7.3.2.
    7.3.4. V prípade mimoriadnej výpovede zo strany Poskytovateľa podľa bodu 6.5.1., a ak:
    Zmluva bola štyrikrát predĺžená,
    Zákazník neuhradil dlžné poplatky,
    a Poskytovateľ poskytol ďalšiu primeranú lehotu (min. 7 pracovných dní) a upozornil na dôsledky,
    je Poskytovateľ oprávnený:
    predať predmety v mene Zákazníka, uhradiť si z výťažku pohľadávky a zostatok vyplatiť Zákazníkovi na požiadanie,
    alebo s predmetmi naložiť iným primeraným spôsobom, najmä ak ich skladovanie je nehospodárne alebo nemožné.
    7.4. O nevyhnutnosti vysťahovania, dôsledkoch neohlásenia alebo nevykonania evakuácie, ako aj o prijatých opatreniach, bude Zákazník informovaný písomne (e-mailom alebo cez aplikáciu). Ak dôjde k vyprataniu priestoru zo strany Poskytovateľa podľa vyššie uvedených podmienok, Zmluva sa považuje za ukončenú dňom úplného vypratania priestoru, o čom Poskytovateľ Zákazníka písomne informuje.
    7.5. Rozlišovanie medzi spotrebiteľom a podnikateľom
    Týmto sa ustanovuje, že:
    „Spotrebiteľom“ sa rozumie fyzická osoba, ktorá uzatvára Zmluvu mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo výkonu povolania, v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
    „Podnikateľským zákazníkom“ (B2B) sa rozumie právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorá uzatvára Zmluvu v súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou.
    Pre podnikateľských zákazníkov (B2B):
    sa nevzťahujú niektoré ochranné ustanovenia podľa § 52 až § 54 OZ, najmä:
    právo na odstúpenie bez udania dôvodu (ak by šlo o zmluvu uzatvorenú na diaľku),
    zákaz neprimeraných zmluvných podmienok.
    sa výslovne pripúšťa, že:
    Poskytovateľ môže nakladať s opustenými vecami podľa článku 6.3 po márnom uplynutí výzvy,
    zmluva sa automaticky predlžuje, ak zákazník nedá výpoveď cez aplikáciu,
    všetka komunikácia a výzvy sa považujú za doručené, ak boli odoslané na e-mail zákazníka alebo zverejnené v zákazníckom účte.
  8. Poplatok a zádržné právo poskytovateľa
    8.1. Zákazník je povinný uhradiť Poskytovateľovi poplatok za prenájom v sume dohodnutej v Zmluve, a to spolu s príslušnou sadzbou dane z pridanej hodnoty. Poplatok závisí od zvoleného obdobia rezervácie a typu skladovacieho priestoru. Poplatok je splatný vždy vopred, k prvému dňu každého obdobia rezervácie, a to výlučne platobnou kartou prostredníctvom zákazníckeho účtu, pokiaľ nebolo individuálne dohodnuté inak.
    8.2. Okrem poplatku za prenájom je Zákazník povinný uhradiť aj poistné v zmysle článku 14.2., ak hodnota uložených vecí presahuje 2 000 EUR. V prípade, že je poistenie sprostredkované prostredníctvom Poskytovateľa, poistné bude vyčíslené a zobrazené pred uzatvorením Zmluvy a bude splatné spolu s poplatkom za prenájom.
    8.3. Poplatok pokrýva všetky služby Poskytovateľa uvedené v týchto Obchodných podmienkach. Žiadne dodatočné poplatky (napr. za energie, dohľad, prevádzku, dane alebo poplatky za sviatky) nie sú Zákazníkovi dodatočne účtované, ak nie je v Zmluve uvedené inak.
    8.4. Rozmery uvedené pri typoch skladovacích priestorov majú len informatívny charakter. Skutočné rozmery sa môžu od uvedených odchýliť maximálne o 10 %, bez nároku na zmenu poplatku.
    8.5. Poskytovateľ je oprávnený uplatniť si zádržné právo na veci nachádzajúce sa v sklade, v súlade s § 151z Občianskeho zákonníka. V prípade omeškania s úhradou môže Poskytovateľ dočasne zablokovať digitálny prístup Zákazníka do skladovacieho priestoru, až do úplnej úhrady dlžných súm. Poskytovateľ môže po dohode zabezpečiť osobný prístup do priestoru.
    8.6. V prípade zavineného omeškania s platbou je Poskytovateľ oprávnený účtovať spracovateľský poplatok vo výške 8,- EUR za administratívne úkony (napr. vystavenie upomienky). Zákazník môže preukázať, že omeškanie nezavinil.
    8.7. Popri spracovateľských poplatkoch môže Poskytovateľ uplatniť voči Zákazníkovi aj prípadné prevádzkové alebo inkasné náklady, ak boli nevyhnutné, primerané a priamo súviseli s vymáhaním pohľadávky.
    8.8. Vôči firemným zákazníkom (podnikateľom) môže Poskytovateľ uplatniť paušálnu sadzbu vo výške 40 EUR ako úhradu úkonov spojených s vymáhaním. V prípade prekročenia tejto sumy môže Poskytovateľ žalovať aj škodu nad rámec paušálu.
    8.9. Zákazník je povinný bezodkladne uhradiť všetky bankové poplatky, ktoré vznikli Poskytovateľovi v dôsledku zrušenia alebo nezrealizovania inkasa.
    8.10. Zmluvné strany sa dohodli na valorizácii poplatku podľa indexu spotrebiteľských cien. Základom je index platný v októbri kalendárneho roka, v ktorom bola zmluva uzatvorená. K 1. decembru každého roka sa poplatok upravuje v súlade so zmenami indexu, a to na obdobie nasledujúcich 12 mesiacov. Spotrebiteľom bude poplatok upravený najskôr po 2 kalendárnych mesiacoch od uzatvorenia zmluvy. Pre podnikateľov sa zmluvne vylučuje možnosť znižovania poplatku na základe indexácie.
  9. Záloha
    9.1. Zákazník je povinný uhradiť Poskytovateľovi zálohu (kauciu) vo výške zodpovedajúcej jednomesačnému nájomnému príslušného úložného priestoru. Záloha slúži ako zabezpečenie všetkých súčasných aj budúcich nárokov Poskytovateľa zo Zmluvy, vrátane nárokov na náhradu škody. Záloha je splatná najneskôr pri prevzatí úložného priestoru. Ak dôjde počas trvania Zmluvy k jej čiastočnému čerpaniu, je Zákazník povinný zálohu bezodkladne doplniť do pôvodnej výšky.
    9.2. Záloha bude Zákazníkovi vrátená bez úrokov najneskôr do štyroch týždňov od úplného vypratania úložného priestoru a splnenia všetkých záväzkov podľa Zmluvy. Poskytovateľ je oprávnený zadržať zálohu alebo jej pomernú časť až do momentu, kedy budú všetky pohľadávky riadne uhradené.
  10. Zákaz započítania
    10.1. Zákazník nie je oprávnený jednostranne započítať akékoľvek svoje pohľadávky voči pohľadávkam Poskytovateľa, ani vykonávať akékoľvek zrážky z dlžných platieb na základe tejto Zmluvy, ak nie je výslovne dohodnuté inak.
    Tento zákaz započítania neplatí pre Zákazníkov – spotrebiteľov v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, ak:
    uplatňujú započítanie voči Poskytovateľovi, ktorý je v platobnej neschopnosti, alebo
    započítavajú voči pohľadávke, ktorú Poskytovateľ písomne uznal, alebo ktorá bola právoplatne priznaná súdom.
  11. Prístupový poriadok
    11.1. Vstup do priestorov areálu a skladovacieho priestoru je spravidla povolený len Zákazníkovi. Iné osoby môžu vstúpiť len v sprievode Zákazníka alebo na základe ním udeleného písomného a/alebo digitálneho oprávnenia (tzv. udelené oprávnenie na vstup). Poskytovateľ je oprávnený vyžiadať si doklad totožnosti od každej osoby vstupujúcej do priestorov a v prípade jeho nepredloženia má právo osobu z priestorov vykázať.
    11.2. Štandardný prístup do skladových priestorov je umožnený počas otváracích hodín uvedených na webovej stránke Poskytovateľa. V prípade, že si Zákazník aktivoval doplnkový balík „prístup víkend“, má navyše umožnený prístup aj počas víkendových otváracích hodín. Nepretržitý prístup 24/7 je možný len v prípade, ak si Zákazník aktivoval balík služieb „prístup 24/7“, ktorý je spoplatnený podľa aktuálneho cenníka. Zákazníkom digitálne poverené osoby majú prístup v rozsahu a počas platnosti príslušného balíka. Písomne splnomocnené osoby majú prístup len počas štandardných otváracích hodín.
    11.3. Poskytovateľ informuje Zákazníka o pripravovaných alebo vzniknutých obmedzeniach prístupu (ďalej len „Obmedzenia prístupu“) čo najskôr, ideálne vopred e-mailom, oznámením pri vstupe alebo cez webovú stránku. Pokiaľ sú Obmedzenia prístupu objektívne odôvodnené (viď bod 10.6) a menej závažné (viď bod 10.7. a 10.8.), Zákazník z nich nemôže voči Poskytovateľovi vyvodzovať žiadne právne dôsledky. V prípade neodôvodnených a/alebo závažných obmedzení má Zákazník právo na mimoriadne ukončenie zmluvy podľa bodu 6.4.2.
    11.4. Dôvody plánovateľných Obmedzení prístupu sú:
    11.4.1. Právne alebo regulačné požiadavky,
    11.4.2. Nevyhnutné údržbárske práce,
    11.4.3. Technické zlepšovania priestorov.
    11.5. Dôvody neplánovateľných Obmedzení prístupu sú:
    11.5.1. Nariadenia úradov, zásahy záchranných zložiek,
    11.5.2. Vyššia moc (vojna, živelná pohroma, pandémia atď.),
    11.5.3. Technické výpadky (napájanie, servery, softvér),
    11.5.4. Prerušenia služieb tretích strán,
    11.5.5. Vážne poškodenia objektu,
    11.5.6. Vandalizmus, vlámanie,
    11.5.7. Iné bezprostredné ohrozenia.
    11.6. Obmedzenia sú objektívne odôvodnené, ak sú spôsobené dôvodmi uvedenými v bodoch 11.4. alebo 11.5.
    11.7. Za menej závažné sa považujú plánovateľné obmedzenia, o ktorých bol Zákazník informovaný aspoň 3 pracovné dni vopred a ktoré trvajú nepretržite maximálne jeden pracovný deň.
    11.8. Za menej závažné sa považujú aj dočasné neplánovateľné obmedzenia:
    trvajúce max. 4 hodiny počas hlavného prístupového času (8:00 – 17:00),
    trvajúce max. 8 hodín počas vedľajšieho času (17:00 – 8:00),
    alebo trvalého charakteru do 2 hodín (8:00 – 17:00) či do 4 hodín (17:00 – 8:00).
  12. Výmena úložného priestoru
    12.1. Poskytovateľ zodpovedá za starostlivé uschovanie vecí uložených Zákazníkom v súlade s touto zmluvou. V prípade bezprostredného ohrozenia alebo iných závažných prevádzkových dôvodov (viď bod 11.3.) je Poskytovateľ oprávnený premiestniť veci do iného vhodného úložného priestoru – dočasne alebo natrvalo – bez súhlasu Zákazníka.
    12.2. Bezprostredným ohrozením sa rozumie akútne a vážne nebezpečenstvo, ako napríklad:
    havária v susednom alebo vlastnom priestore (únik vody, požiar, dym, úder blesku),
    poškodenie obvodového plášťa budovy (rozbité okná, strecha),
    vandalizmus, vlámanie, zamorenie škodcami a podobne.
    V takýchto prípadoch má Poskytovateľ právo bez predchádzajúceho upozornenia:
    vstúpiť do úložného priestoru,
    premiestniť veci do bezpečia,
    a následne o tom Zákazníka bezodkladne informovať.
    12.3. V iných závažných prípadoch (napr. technické úpravy, stavebné zásahy, úradné rozhodnutia, bezpečnostné opatrenia) môže Poskytovateľ vyzvať Zákazníka, aby najneskôr do 10 kalendárnych dní uvoľnil aktuálny úložný priestor a presunul veci do nového priestoru určeného Poskytovateľom. Ak Zákazník výzve včas nevyhovie, Poskytovateľ má právo úložný priestor otvoriť a vykonať presun na vlastné náklady Zákazníka.
    12.4. K nákladom na premiestnenie platí nasledovné:
    Ak presun vykoná Zákazník sám, znáša všetky náklady s tým spojené.
    Ak presun vykoná Poskytovateľ, Zákazník je povinný nahradiť náklady, pokiaľ:
    nešlo o výnimočný prípad bez zavinenia Zákazníka (napr. neskoré oznámenie, chybný prístup),
    dôvod presunu nevznikol mimo sféru Zákazníka (napr. rozsiahle opravy v objekte).
    12.5. Poskytovateľ je povinný po premiestnení písomne oznámiť Zákazníkovi:
    nové číslo úložného priestoru,
    prípadne aj nové umiestnenie v objekte alebo areáli.
    12.6. Zákazník má právo na mimoriadne ukončenie zmluvy podľa bodu 5.4.3. v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o premiestnení podľa bodu 12.5. alebo vykonaní premiestnenia podľa bodu 12.3. Ak Zákazník toto právo neuplatní, zmluva pokračuje naďalej v platnosti a účinnosti bez zmeny ostatných podmienok.
  13. Povolené použitie priestoru a zodpovednosť zákazníka v tejto súvislosti
    13.1. Zákazník je oprávnený využiť úložný priestor výlučne na uloženie/úschovu neškodných a nebezpečenstvo nepredstavujúcich vecí, ktoré sú buď jeho vlastníctvom, alebo s ktorými je oprávnený nakladať. Používanie úložného priestoru ako miesta prechodného vysťahovania alebo dlhodobého pobytu osôb je výslovne zakázané.
    13.2. Vnášanie nasledujúcich vecí je výslovne zakázané:
    13.2.1. Cennosti (napr. hotovosť, šperky, cenné papiere, vkladné knižky),
    13.2.2. Potraviny a tovar podliehajúci skaze, pokiaľ nie sú riadne zabalené tak, aby neohrozovali hygienu, nezapáchali a nepriťahovali škodcov,
    13.2.3. Živé alebo mŕtve organizmy,
    13.2.4. Veci citlivé na bežné výkyvy teploty a vlhkosti,
    13.2.5. Predmety vyvolávajúce emisie (zápach, dym, hluk),
    13.2.6. Nebezpečné látky: horľaviny, zbrane, výbušniny, rádioaktívne, toxické alebo chemické látky, biologické nebezpečenstvo, azbest, akumulátory atď.,
    13.2.7. Odpad alebo nelegálne uložený odpad (najmä nebezpečný odpad),
    13.2.8. Veci, ktorých držba alebo preprava je podľa zákona zakázaná,
    13.2.9. Predmety schopné spôsobiť ujmu ostatným zákazníkom alebo samotnému poskytovateľovi.
    13.3. Maximálne zaťaženie podlahy úložného priestoru je 500 kg/m². Pri používaní výťahov je zákazník povinný dodržiavať uvedené nosnosti.
    13.4. Iné účely využitia ako samotné skladovanie (napr. bývanie, podnikateľská činnosť, prevádzka služieb, používanie ako sídlo alebo poštová adresa) sú bez výnimky zakázané.
    13.5. V celom areáli platí prísny zákaz fajčenia. Ak zákazník alebo osoba naňho naviazaná opakovane poruší tento zákaz, bude zodpovedný za zmluvnú pokutu 100 EUR za každé porušenie. Tým nie je dotknutý nárok na náhradu skutočnej škody.
    13.6. Konštrukčné zmeny úložného priestoru sú bez predchádzajúceho písomného súhlasu zakázané. To zahŕňa aj montáž, vŕtanie, lepenie, maľovanie a iné zásahy. Udelenie súhlasu neoslobodzuje zákazníka od povinnosti uviesť priestor do pôvodného stavu. Neodstrániteľné investície schválené poskytovateľom prechádzajú bez náhrady do jeho vlastníctva.
    13.7. Zákazník je povinný dodržiavať všetky platné predpisy BOZP, požiarnej ochrany a iné zákonné povinnosti. V prípade pochybností o povahe uskladňovaného tovaru je povinný kontaktovať poskytovateľa.
    13.8. Zákazník je povinný bezodkladne informovať poskytovateľa o všetkých nárokoch tretích strán, ktoré by mohli vzniknúť v dôsledku porušenia týchto podmienok (najmä susediacich zákazníkov), ako aj o akýchkoľvek verejnoprávnych sankciách.
    13.9. Zákazník zodpovedá za znečistenie spoločných priestorov ním alebo osobami, ktorým umožnil prístup. V prípade porušenia napriek výzve je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu 200 EUR (prípadne 400 EUR pri opakovaní). Tým nie je dotknutý nárok na náhradu skutočných nákladov za čistenie či škodu.
  14. Vstup poskytovateľa do úložného priestoru
    14.1. Poskytovateľ ako osoba zodpovedná za úschovu je povinný zabezpečiť bezpečnosť uskladnených vecí a zároveň dbať na bezpečnosť svojich zamestnancov v súlade s predpismi BOZP. Z tohto dôvodu je oprávnený v prípade bezprostredného ohrozenia zdravia, života alebo majetku vstúpiť do úložného priestoru zákazníka bez predchádzajúceho upozornenia a prijať nevyhnutné opatrenia. Medzi tieto opatrenia patrí napríklad:
    hasenie požiaru,
    zabezpečenie priestorov pred hygienickým znečistením,
    odstránenie alebo zaistenie nelegálneho či nebezpečného tovaru (zbrane, výbušniny, chemikálie, rádioaktívne látky, toxický odpad, azbest a pod.),
    alebo iné zásahy nevyhnutné na odvrátenie rizika ohrozenia života, zdravia alebo majetku.
    14.2. Poskytovateľ má právo vstúpiť do úložného priestoru aj bez predchádzajúceho upozornenia, ak:
    14.2.1. existuje dôvodné podozrenie, že sú v priestore uskladnené zakázané veci podľa bodu 13.2. alebo je prekročená prípustná hmotnosť podľa bodu 13.3., a vstup je nevyhnutný pre zachovanie dôkazov o pôvodnom stave,
    14.2.2. existuje dôvodné podozrenie, že je úložný priestor využívaný v rozpore so zmluvou (napr. na bývanie, podnikanie, iný ako zmluvne určený účel podľa bodu 13.4.),
    14.2.3. o otvorenie priestoru požiada polícia, hasičský zbor alebo iný oprávnený orgán.
    14.3. Ak nevzniká bezprostredné nebezpečenstvo, ale je potrebné otvoriť úložný priestor z iných závažných dôvodov (napr. z dôvodu úradných rozhodnutí, zákonných povinností alebo nevyhnutných opráv), je poskytovateľ povinný písomne a prostredníctvom SMS oznámiť zákazníkovi zámer otvoriť priestor minimálne 7 pracovných dní vopred. Zákazník má právo byť pri vstupe prítomný; poskytovateľ sa v primeranej miere vynasnaží dohodnúť termín zodpovedajúci možnostiam zákazníka.
    14.4. Po vykonaní vstupu poskytovateľ vyhotoví písomné oznámenie, ktoré bude obsahovať:
    dátum a dôvod otvorenia priestoru,
    prijaté opatrenia,
    prípadnú výzvu na nápravu stavu, ktorý odporuje zmluve (napr. porušenie bodu 13.2., 13.3. alebo 13.4.), pričom zákazníkovi sa stanoví primeraná lehota na vykonanie nápravy, ak to povaha prípadu umožňuje. Oznámenie sa nevyhotoví iba v prípade, že ho zakáže oprávnený verejný orgán.
  15. Poistná povinnosť objednávateľa a zodpovednosť poskytovateľa
    15.1. Poskytovateľ sa zaväzuje, že úložný priestor bude pri začiatku nájmu v stave spôsobilom na bezpečné uskladnenie vecí. Objednávateľ je povinný akékoľvek zjavné poškodenia, závady alebo znečistenie priestorov pri prvom vstupe bezodkladne nahlásiť a písomne zaznamenať. Rovnako je povinný nahlásiť aj akékoľvek škody, ktoré vzniknú počas trvania zmluvy. Poskytovateľ zaručuje všeobecnú vhodnosť priestoru na účel úschovy podľa podmienok zmluvy, nezaručuje však jeho špecifickú vhodnosť na individuálny účel ani konkrétnu technickú kvalitu (§ 492 a nasl. OZ).
    15.2. Objednávateľ berie na vedomie, že poskytovateľ nemá informácie o povahe ani hodnote skladovaných vecí. V prípade, že hodnota skladovaných vecí presiahne sumu 2 000 EUR, je objednávateľ povinný zabezpečiť si poistenie týchto vecí na ich reálnu hodnotu. Túto povinnosť má aj v prípade, ak skladované veci predstavujú vyššiu rizikovosť (napr. krehké, elektronické, cenné alebo inak špecifické predmety).
    15.3. Poskytovateľ nezodpovedá za škody, ktoré vzniknú náhodne alebo z dôvodov, ktoré nemožno pripísať jeho pochybeniu (napr. živelné pohromy, vandalizmus, vyššia moc – § 420 ods. 2 OZ). Zodpovednosť nesie len v prípade, ak škoda vznikla jeho zavinením, pričom platí, že zodpovednosť za škodu spôsobenú porušením zmluvnej povinnosti sa posudzuje podľa § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka. V prípade spoluzavinenia objednávateľa alebo osoby, ktorú oprávnil na vstup, sa zodpovednosť poskytovateľa primerane znižuje alebo úplne vylučuje (§ 441 OZ).
    15.4. Ak je objednávateľom podnikateľ, zodpovednosť poskytovateľa za škodu je obmedzená do maximálnej výšky 2 000 EUR za celé obdobie zmluvného vzťahu. Toto obmedzenie platí na všetky prinesené veci ako celok, bez ohľadu na ich množstvo či výmenu. Zodpovednosť sa vzťahuje len na priame škody. Zodpovednosť za ušlý zisk, následné škody a veci neprevzaté do úschovy je vylúčená. Poskytovateľ zodpovedá v plnom rozsahu len za škody spôsobené úmyselne alebo hrubou nedbanlivosťou.
    15.5. Ak je objednávateľom spotrebiteľ, zodpovednosť poskytovateľa za ujmu na zdraví nie je obmedzená. V prípade škôd spôsobených ľahkou nedbanlivosťou je poskytovateľ zodpovedný len za priame škody, nie však za následné škody alebo ušlý zisk. Za škody na veciach, ktoré sú riadne uložené podľa zmluvy, poskytovateľ zodpovedá, ak poruší zmluvu alebo zákonnú povinnosť (§ 420 OZ). Výluky zodpovednosti platia rovnako aj pre osoby, ktoré majú k priestoru prístup s vedomím alebo súhlasom objednávateľa.
    15.6. Ochrana nájomcu (voliteľná doplnková služba)
    Objednávateľ má možnosť uzatvoriť doplňujúcu zmluvu o ochrane nájomcu, ktorou si rozšíri štandardné zmluvné poistenie a zabezpečí:
    poistné krytie až do výšky 10 000 EUR na skladované veci,
    krytie škôd spôsobených krádežou, vandalizmom alebo poškodením treťou stranou,
    prioritné konanie pri nárokovaní škôd,
    zníženú spoluúčasť alebo jej úplné odpustenie.
    Táto služba je dostupná za mesačný poplatok uvedený v aktuálnom cenníku a možno ju aktivovať pri online rezervácii alebo kedykoľvek počas trvania zmluvy cez zákaznícky portál. V prípade jej aktivácie sa uzatvára dodatok k nájomnej zmluve.

Služba Ochrana nájomcu predstavuje doplnkovú zmluvnú službu poskytovanú výhradne spoločnosťou UNISTORAGE, s.r.o. Nejde o poistný produkt v zmysle zákona o poisťovníctve, a teda nezabezpečuje poistné plnenie zo zmluvy s poisťovňou. Nájomca si môže namiesto tejto služby zabezpečiť vlastné poistenie u poisťovne podľa vlastného výberu.

  1. Pridelenie a prevod
    16.1. Poskytovateľ ako uschovávateľ je povinný zabezpečiť bezpečnosť vecí vnesených zákazníkom, ako aj ochranu zákazníkov a vlastných zamestnancov. Na plnenie týchto povinností môže poskytovateľ nakladať výhradne s vecami, ktoré sú majetkom objednávateľa (t. j. zmluvného partnera), alebo s ktorými má objednávateľ preukázateľné dispozičné právo. Z tohto dôvodu je zákazníkovi zakázané postúpiť celý úložný priestor, ani jeho časť, žiadnej tretej osobe.
    16.2. Prevod všetkých práv a povinností z tejto zmluvy na tretiu osobu je možný len s predchádzajúcim písomným súhlasom poskytovateľa, ktorý si vyhradzuje právo takýto súhlas udeliť alebo odmietnuť podľa vlastného uváženia. V prípade žiadosti o súhlas je zákazník povinný oznámiť poskytovateľovi úplné identifikačné údaje navrhovaného nového zmluvného partnera, a to:
    meno a priezvisko (resp. obchodné meno),
    e-mailová adresa,
    telefónne číslo,
    adresa bydliska/sídla,
    označenie typu zákazníka (súkromná osoba/podnikateľ).
    Poskytovateľ je povinný vyjadriť sa k žiadosti do 7 pracovných dní od doručenia všetkých požadovaných údajov.
    16.3. Z dôvodov uvedených vyššie je zakázané aj čiastočné alebo následné postúpenie jednotlivých práv a/alebo povinností vyplývajúcich z tejto zmluvy.
    16.4. Samotné udelenie dočasných alebo bezplatných prístupových práv tretej osobe prostredníctvom digitálnej platformy poskytovateľa (napr. mobilná aplikácia) alebo formou jednorazového písomného poverenia sa nepovažuje za prevod nájmu alebo postúpenie zmluvných práv/povinností v zmysle bodov 16.1. až 16.3.
  2. Rôzne
    17.1. Zmluvný vzťah sa primárne spravuje touto zmluvou vrátane Všeobecných obchodných podmienok a subsidiárne ustanoveniami slovenského Občianskeho zákonníka, najmä ustanoveniami o zmluve o úschove (§ 747 a nasl. OZ).
    17.2. Ak sa niektoré ustanovenie tejto zmluvy alebo všeobecných obchodných podmienok ukáže ako neplatné alebo nevykonateľné, ostatné časti zostávajú v plnej platnosti a účinnosti. Neplatné ustanovenie bude nahradené takým, ktoré sa najviac približuje účelu a zmyslu pôvodného ustanovenia. V prípade zákazníkov – podnikateľov – sa toto uplatňuje s výslovným zreteľom na zmluvnú rovnosť strán.
    17.3. Ak za zákazníka zmluvu nepodpisuje štatutárny zástupca (napr. konateľ, predstavenstvo) alebo oprávnená osoba s riadnym splnomocnením, je zákazník povinný bez výzvy doložiť písomné splnomocnenie. V opačnom prípade sa zmluva považuje za neuzatvorenú.
    17.4. Zákazník je povinný dodržiavať pokyny zamestnancov poskytovateľa a rešpektovať prevádzkový poriadok areálu. Tento poriadok môže byť sprístupnený formou vyvesenia, zaslania e-mailom alebo iným spôsobom. V prípade nejasností je zákazník povinný kontaktovať poskytovateľa písomne.
    17.5. Právne vzťahy medzi zmluvnými stranami sa spravujú právom Slovenskej republiky. Pre spotrebiteľov, ktorí majú obvyklý pobyt mimo územia Slovenska, sa použijú aj kogentné ustanovenia práva ich krajiny podľa článku 6 Nariadenia Rím I.
    17.6. V prípade zákazníkov – podnikateľov – je pre všetky spory z tejto zmluvy príslušný súd podľa sídla poskytovateľa, t. j. súd v Trnave.
    17.7. Zákazníci, ktorí sú podnikateľmi, sa vzdávajú práva na napadnutie tejto zmluvy pre omyl, ktorý nemá zásadný vplyv na jej uzatvorenie (§ 49a OZ).
    17.8. K zmluve neexistujú žiadne ústne alebo iné vedľajšie dojednania. Zmeny zmluvy, vrátane tejto doložky, musia byť vykonané písomne a potvrdené oboma stranami, alebo vykonané elektronicky prostredníctvom platformy poskytovateľa, ak sa tak výslovne dohodne.
  3. Ochrana osobných údajov a GDPR
    18.1. Objednávateľ berie na vedomie, že pri uzatváraní a plnení zmluvy, ako aj pri používaní úložného priestoru a sprievodných služieb, dochádza k spracúvaniu jeho osobných údajov poskytovateľom, a to v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR).
    18.2. Rozsah, účel, spôsob a doba spracúvania osobných údajov objednávateľa, ako aj poučenie o jeho právach, sú podrobne upravené v samostatnom dokumente „Politika ochrany osobných údajov“, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto Všeobecných obchodných podmienok a je dostupný v bode 3 týchto podmienok, ako aj na webovom sídle poskytovateľa.
    18.3. Objednávateľ výslovne potvrdzuje, že sa oboznámil s dokumentom „Politika ochrany osobných údajov“ pred uzatvorením zmluvy a vyjadruje súhlas so spracovaním údajov v rozsahu potrebnom na plnenie zmluvy.
    18.4. Poskytovateľ zaručuje, že osobné údaje objednávateľa sú chránené pred zneužitím, neoprávneným sprístupnením alebo iným porušením povinností podľa GDPR a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
    18.5. V prípade, ak sa zmluvný vzťah realizuje elektronicky (napr. cez aplikáciu), spracúvajú sa aj technické a identifikačné údaje (napr. IP adresa, údaje o zariadení, identifikácia vstupov do skladov), výhradne na účely zabezpečenia služieb, bezpečnosti a zlepšovania funkcionality systému.
  4. Právo na odstúpenie od zmluvy
    19.1. Vzhľadom na povahu poskytovanej služby – prenájom nebytových skladových priestorov – sa na túto zmluvu nevzťahuje právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy do 14 dní podľa § 7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. v zmysle § 1 ods. 3 písm. b) daného zákona.
    19.2. Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľ, výslovne súhlasí s tým, že zmluva bude po potvrdení zo strany poskytovateľa okamžite plnená, a zároveň berie na vedomie, že týmto súhlasom stráca právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 6 písm. a) zákona č. 102/2014 Z. z.
  5. Reklamačný poriadok
    20.1. Zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prípade, ak poskytované služby nezodpovedajú dohodnutým podmienkam zmluvy alebo týmto Všeobecným obchodným podmienkam.
    20.2. Reklamáciu je možné uplatniť:
    elektronicky prostredníctvom zákazníckeho účtu na webovej stránke poskytovateľa,
    e-mailom na oficiálnu adresu poskytovateľa uvedenú na webovej stránke,
    písomne na adrese sídla spoločnosti.
    20.3. Reklamácia musí obsahovať:
    meno a priezvisko alebo obchodné meno zákazníka,
    kontaktné údaje (e-mail, telefón),
    číslo zmluvy alebo rezervácie (ak je k dispozícii),
    presný opis nedostatku alebo porušenia zmluvy,
    návrh na spôsob vybavenia reklamácie.
    20.4. Poskytovateľ potvrdí prijatie reklamácie bezodkladne, najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa jej doručenia. Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej riadneho uplatnenia. O výsledku bude zákazník informovaný rovnakou formou, akou bola reklamácia podaná, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
    20.5. Spotrebitelia
    20.5.1. V prípade, že zákazník je spotrebiteľom (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu podnikateľskej činnosti), bude vybavenie reklamácie prebiehať v súlade so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
    20.5.2. Ak bude reklamácia uznaná ako oprávnená, poskytovateľ ponúkne zákazníkovi primerané riešenie, ako napríklad:
    odstránenie nedostatku,
    zľavu z ceny služby,
    vrátenie alikvotnej časti zaplateného nájomného,
    iné náhradné plnenie podľa dohody.
    20.5.3. Uplatnenie reklamácie nemá odkladný účinok na povinnosť zákazníka platiť zmluvne dohodnuté poplatky, pokiaľ poskytovateľ nerozhodne inak.
    20.5.4. V prípade, že medzi poskytovateľom a spotrebiteľom dôjde k sporu, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (napr. Slovenská obchodná inšpekcia – www.soi.sk).
    20.6. Podnikatelia
    20.6.1. Pre zákazníkov, ktorí uzatvárajú zmluvu ako podnikatelia (právnické osoby alebo fyzické osoby – podnikatelia), sa reklamácie posudzujú podľa zmluvy a týchto obchodných podmienok. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a/alebo náhrady škody je obmedzené podľa bodu 15. týchto Všeobecných obchodných podmienok.
    20.6.2. Reklamáciu vybaví poskytovateľ do 30 dní, avšak nezaručuje nárok na vrátenie alikvotnej časti ceny alebo zľavu, pokiaľ to výslovne nevyplýva zo zmluvy alebo nebolo písomne potvrdené.
    20.6.3. Poskytovateľ zodpovedá iba za škodu spôsobenú hrubou nedbanlivosťou alebo úmyselne. Náhrada škody podnikateľovi je obmedzená do výšky 2 000 EUR podľa bodu 15.4.
    20.6.4. Podnikateľ berie na vedomie, že reklamácia nemá odkladný účinok na jeho povinnosť plniť si zmluvné záväzky.
  6. Záverečné technické informácie
    21.1. Poskytovateľ umožňuje prístup do skladových priestorov prostredníctvom digitálneho vstupného systému, spravovaného pomocou aplikácie NOKĒ Smart Entry, resp. iného softvéru, ktorého používanie je súčasťou zmluvného vzťahu. Zákazník je povinný zaobchádzať s digitálnym prístupovým oprávnením zodpovedne, chrániť ho pred zneužitím a neposkytovať ho neoprávneným osobám.
    21.2. Prístupové oprávnenia sú pre každého zákazníka prideľované individuálne. Zákazník môže v rámci aplikácie udeliť prístupové oprávnenie aj ďalším osobám, pričom zodpovedá za ich konanie v plnom rozsahu. Tieto osoby si musia stiahnuť príslušnú aplikáciu a dodržiavať bezpečnostné pravidlá poskytovateľa.
    21.3. Všetky priestory sú vybavené bezpečnostnými technológiami, vrátane:
    elektronickej kontroly vstupu,
    záznamového kamerového systému (CCTV) vo verejne prístupných priestoroch,
    senzorov otvorenia dverí a iných zariadení na ochranu objektu.
    21.4. Prístup do skladov je technicky možný 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Poskytovateľ si však vyhradzuje právo vykonávať technickú údržbu, počas ktorej môže dôjsť k dočasnému obmedzeniu prístupu. O plánovanej odstávke bude zákazník informovaný s primeraným predstihom, najmä prostredníctvom e-mailu, SMS alebo notifikácie v aplikácii.
    21.5. Poskytovateľ nezodpovedá za nefunkčnosť technických prvkov, ktorá je spôsobená:
    výpadkom mobilného signálu alebo internetu u zákazníka,
    poruchou mobilného zariadenia alebo softvéru na strane zákazníka,
    zásahom vyššej moci, ktorý spôsobí technickú nefunkčnosť systému.
    21.6. Zákazník je povinný udržiavať si funkčný mobilný telefón s aktuálnou verziou aplikácie, s aktívnym internetovým pripojením a umožnenými notifikáciami, aby mohol efektívne používať službu a prijímať prevádzkové oznamy.
    21.7. V prípade technickej poruchy alebo výpadku aplikácie je zákazník oprávnený kontaktovať technickú podporu poskytovateľa na telefónnom čísle alebo e-maile uvedenom na webovej stránke.

  • § 663 a nasl. OZ – nájomná zmluva (všeobecná úprava nájmu veci)
  • § 720 OZ – úprava nájmu nebytových priestorov
  • § 747 až § 759 OZ – úschova vecí
  • § 151z OZ – zádržné právo
  • § 52 až § 54 OZ – ochrana spotrebiteľa (vylúčenie sa vzťahuje len na podnikateľov)
  • § 760 a nasl. OZ – zloženie do úradnej úschovy ako forma „oddlženia“ pri odmietnutom plnení
  • Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa